Jogurt štiti žene od moždanog i srčanog udara
Trogodišnja studija australijske bolnice Ser Čarls Gardener u Pertu pokazala je da jogurt sprečava zagušenje krvnih sudova kod žena, a samim tim umanjuje se i rizik od srčanog i moždanog udara.
U studiji je učestvovalo više od 1.000 žena starosti preko 70 godina. Pokazalo se da one žene koje svakodnevno piju 100 grama jogurta imaju zdravije krvne sudove od onih koje ovaj mlečni proizvod ne konzumiraju.
“Iako mlečni proizvodi nisu baš dobri za srce, probiotici i jogurti imaju blagotvorno delovanje. Jogurt deluje tako da povećava nivo dobrog holesterola u krvi koji čisti arterije od opasnih naslaga lošeg holesterola”, objasnila je dijetetičarka Keri Ajvi, koja je učestvovala u ovoj studiji.





