Dve litre vode dnevno šteti zdravlju? Jul18

Podeli sa prijateljima

Povezani tekstovi

Povezani pojmovi



Dve litre vode dnevno šteti zdravlju?

Izvor: SrbijaNet

Uvreženo mišljenje da je ispijanje velike količine vode dnevno dobro za zdravlje demantovali su britanski stručnjaci, koji čak tvrde da ova praksa može dovesti do posledica.

unos vode Dve litre vode dnevno šteti zdravlju?

Rezultati ovog naučnog istraživanja objavljeni su u ‘British Medical Journal’, i tu se navodi da teorija o prednostima pijenja mnogo vode jednostavno ne stoji. Ovo se posebno odnosi na mit da voda sprečava oštećenje bubrega, smanjuje kilograme i povećava koncentraciju, a analize nekoliko svetskih studija nisu našle dokaze da su oni koji piju osam čaša vode dnevno zdraviji.

‘Piti osam čaša vode dnevno može biti čak i štetno’ tvrdi dr Margaret Mekartni. ‘Koliko ćemo piti ili jesti zavisi od toga čime se bavimo, kakav nam je metabolizam, koliko smo stari. Dakle, količina vode potrebna svakom od nas je različita’.

Stručnjaci takođe navode da su mit o blagotvornom dejstvu vode osmislili proizvođači flaširane vode, a tu tvrdnju dokazuju podatkom da je u Velikoj Britaniji za deset godina potrošnja flaširane vode udvostručena.

Doktorka Mekartni ističe da ispijanje vode onda kada nismo žedni čak može da naruši koncentraciju, a ukazuje i na štetnost koje hemikalija koje se koriste za dezinfekciju boca mogu imati dodatno na zdravlje.

Osim toga, pijenje previše vode može čak uticati i na spavanje jer se u tom slučaju ljudi češće bude noću, ali najveća opasnost od uzimanja previše ove tečnosti su oticanje mozga i hiponatremija, odnosno pad soli u organizmu.