Jedna viršla dnevno povećava rizik od infarkta za 42 odsto May18

Podeli sa prijateljima

Povezani tekstovi

Povezani pojmovi



Jedna viršla dnevno povećava rizik od infarkta za 42 odsto

Izvor: SrbijaNet

Konzumiranje po jednog hot-doga dnevno povećava opasnost od kardiovaskularnih oboljenja za čak 42 odsto, pokazali su rezultati američkog istraživanja tokom koga je utvrdjeno postojanje opasnosti vezanih za upotrebu u ishrani preradjenog mesa, poput mortadele, dimljene slanine i drugih suvomesnatih proizvoda.

hot dog 498 Jedna viršla dnevno povećava rizik od infarkta za 42 odsto

Istraživanje je, takodje, pokazalo da konzumiranje ovih proizvoda povećava i opasnost od pojave dijabetesa za 19 odsto, prenele su svetske agencije.

Naučnici s Medicinskog fakulteta pri univerzitetu “Harvard” su, medjutim, ustanovili da ne postoji ista povezanost i prilikom konzumiranja svežeg mesa, bilo da se radi o govedini, svinjetini ili jagnjetini. Istraživači su došli do tih rezultata, objavljenih u veb izdanju časopisa “Sirkulejšen” (Circulation), obavivši analizu čak 1.600 istraživanja u kojima su učestvovali milioni ljudi iz desetak zemalja.

Oni su istakli da se u svežem i preradjenom crvenom mesu nalazi ista količina zasićenih masnoća i holesterola, ali da preradjeno meso sadrži četiri puta više soli i 50 odsto dodatnih nitrata, čime se objašnjava i veća opasnost od pojave srčanih oboljenja i dijabetesa. Preradjeno meso, samo ukoliko se jede za obrok jednom sedmično, ne izaziva, kako su istrakli istraživači, veću opasnost po zdravlje.