Vitamin C ne štiti od prehlade
Izgleda da su sve one porcije kiselog kupusa koje ste mukom pojeli da bi se zaštitili od gripa bile uzaludne. Novo istraživanje pokazalo je da vitamin C igra beznačajnu ulogu u jačanju imuniteta.
Nemački institut za kvalitet zdravstva IQWiG objavio je da je pogrešno decenijama uvrženo mišljenje, da je vitamin C jedan od glavnih boraca protiv prehlade i gripa.
U istraživanju je učestvovalo više od 11 hiljada ljudi, gde je deo njih uzimao samo placebo, dok je ostatak unosio u organizam 0.2 grama vitamina C dnevno.
Osobe koje su nakon prehlade uzimale vitamin C nisu primetile nikakvu razliku u intenzitetu bolesti, dok je trajanje skraćeno za svega par sati.
IQWiG je još saopštio da neki prehrambeni proizvodi sadrže i do gram vitamina C, što je deset puta više od preporučene dnevne doze. Pošto telo ne može da apsorbuje tako velike količine, većina vitamina C se izbacuje preko urina nekoliko sati kasnije, a moguće je da izazove i dijareju.





